• Dansk
  • Norsk
  • Norsk
  • Nordisk SelvForsyning

Handelsbetingelser

 

Julegaver byttes altid frem til 31. januar.

 

Firmainformation:

Nordisk SelvForsyning
Tingvejen 15
7160 Tørring

Kontakttelefon: 0045 20 86 53 39 

Cvr.: DK-31810957


Vilkår, salgs- og leveringsbetingelser
Det følgende beskriver de gældende vilkår, salgs- og leveringsbetingelser fra Nordisk SelvForsyning. 

Moms
Alle oplyste priser på Nordisk SelvForsynings hjemmeside er inklusiv 25 % moms.
Alle priser på sitet er dagspriser.

Udsolgte varer
Der tages forbehold for udsolgte varer, trykfejl, pris- og afgiftsændringer.

 

Sådan handler du:

Privatpersoner:

Klik venligst på "køb" udfor de varer i butikken, du ønsker.

Når du har lagt de ønskede varer i kurven, kan du tilgå kurven, ved at klikke på "gå til indkøbskurven"
Herefter skal du indtaste dine kundeoplysninger. 
Har du handlet før indtastes blot mail, resten fremkommer automatisk via de oplysninger, du tidligere har indtastet.

 

EAN-NUMMER for offentlige institutioner :

Som offentlig registreret virksomhed, kan I handle via jeres EAN-nummer hos Nordisk SelvForsyning. 

Særskilt for Københavns Kommune er vi oprettet i kommunens indkøbssystem Kvantum, så ordrer modtages via mail til info@nordiskselvforsyning.dk. Husk at anføre jeres EAN-Nummer samt navnet på ordreafgiver for Københavns Kommune.

For øvrige danske offentlige institutioner med eget EAN-Nummer:

Klik venligst på køb-ikonet udfor de varer i butikken, I ønsker. Herefter skal indtastes kundeoplysninger. Vælg "Virksomhed" under "kundetype" i bestillingens step 1, hvorefter jeres EAN-nummer skal tastes. Ved betalingsform vælg derefter "EAN-nummer".
Husk at anføre navnet på institutionen og kontaktperson af hensyn til vores fakturering, tak.

Gældende for alle ordrer bestilt via jeres institutions EAN-Nummer fremsender vi jer en elektronisk faktura via virk.dk, som automatisk genereres til jeres indbakke efter ordreafgivelse.

 

Ordrebekræftelse- og faktura
Som køber vil du modtage en ordrebekræftelse som autogenereres til den mail, du har anvendt til ordren. Denne bedes opbevaret af hensyn til eventuel ombytte- eller reklamation. Vi fremsender gerne en faktura på dit køb ved ønske. Denne autogenereres og fremsendes via vores shopsystem på din anmodning. 

 

Specielt for bestillingsvarer
Bestillingsvarer specielt hjemtagede til dig skal forudbetales via indbetaling til vor konto.
Vi kan ikke tilbyde at tage bestillingsvarer retur.

Du kan betale bestillingsvarer som følgende:
1) Direkte via hjemmesiden. Estimeret leveringstid vil fremgå under produktbeskrivelsen.
2) Bankoverførsel. 
 


Dokumentation, vejledning og brugermanualer
De produktbeskrivelser og brugervejledninger der findes til varen, følger  med leverancen fra Nordisk SelvForsyning.
Vi er behjælpelige med assistance via mail, såfremt der ønskes yderligere vejledning om produkterne.


 
Betaling

Når du handler hos Nordisk SelvForsyning, kan du betale på forskellige måder.

 

Der kan betales via en række betalingskort på sitet. Kortene fremgår ved betalingsgaten og på forsiden.

Der kan også betales via Mobilepay:

  1. Online Mobilepay er integreret i shoppen, og kan benyttes både som online betaling og direkte check out.
  2. Offline Mobilepay nummer til Nordisk SelvForsyning er 83948.

 

Du kan også betale via bankoverførsel til bank:

Danske Bank Erhverv
Bank reg. nr.: 3409
Bank kontonummer: 0013015848

Vær opmærksom på, at vi først behandler din ordre, når betalingen er registreret på vores konto.  Ordrebehandlingen for bestillinger via bankoverførsel har således længere ekspeditionstid, end ordrer betalt online via kortbetaling.

Ved betaling via bankoverførsel, skal du huske at anføre dit ordrenummer ved indbetalingen til vores konto.



Sikkerhed ved betaling
Som kunde kan du handle sikkert hos Nordisk SelvForsyning, idet dine kreditkort informationer sendes i krypteret form.

Vi videregiver ikke dine personlige oplysninger til andre firmaer, men anvender dem udelukkende for at gennemføre handlen hos Nordisk SelvForsyning.



Leveringstidspunkt og transport

Du kan bestille levering til både hjemadresse, pakkeshop og arbejdsplads.

 

Hjemmelevering: Du skal angive et sted, hvor chaufføren må sætte din forsendelse. Det er et krav, at denne anvisning er formuleret på dansk, da forsendelsen ellers leveres i pakkeshop af chaufføren. 

Pakkeshop: Samme dag din pakke er fremme, får du besked på enten e-mail eller sms herom, og så har du har 8 dage til at hente din pakke. Afhenter du ikke i perioden sendes pakken retur til os. Skal pakken gensendes til dig herfra opkræves vi påny fragtudgift af fragtfirmaet, hvorfor du igen vil skulle betale fragtomkostninger for fremsendelse.

Levering til arbejdsplads: Vælger du levering til arbejdsplads, er det en forudsætning, at arbejdspladsen som minimum har 8-17 åbningstid, idet det er i dette tidsrum, fragtfirmaerne omdeler forsendelser. Er arbejdspladsen lukket når forsendelsen skal leveres af chaufføren, tages pakken med retur til os. Skal pakken gensendes til dig herfra, opkræves vi påny fragtudgift af fragtfirmaet, hvorfor du igen vil skulle betale fragtomkostninger for fremsendelse.

Obs om tastning af dine oplysninger under bestilling

Vær opmærksom på at du udfylder din adresse helt korrekt, når du bestiller. Pakkelabels genereres direkte fra de oplysninger, du har tastet på vores website, hvorefter de printes og påsættes vores pakker til pakkeburet på lageret. Vi håndterer således ikke dine angivne kundeoplysninger til brug for levering manuelt.

Forkert angivelse eller mangler af dit fulde navn og adresse under ordreafgivelse, udløser en ekstra opkrævning fra fragtfirmaet, som de benævner "omadressering". Hvis vi modtager en faktura fra fragtfirmaet på et omadresseringsgebyr for levering af din pakke, grundet fejl eller mangler i din indtastning under ordreafgivelse, sender vi dig den pågældende faktura fra fragtfirmaet.


GLS og Danske Fragtmænd afhenter pakker fra vores lager året rundt fra mandag - torsdag mellem kl. 08.00 - 15.00. 

Leveringstiden er normalt mellem 3-7 dage for lagervarer. I højsæsonen kan der være længere leveringstid, ligesom der kan være ændrede leveringstider i forbindelse med ferie.

Når din ordre er pakket fra vores lager og opsamlet af fragtbil, modtager du en trackingmail, så du kan følge din forsendelse. Du kan søge din forsendelse via den modtagne trackingmail, så snart fragtfirmaet har skannet forsendelsesstregkoden ind i deres system.

For bestillingsvarer ses den forventede leveringstid under produktbeskrivelsen. Vi har direkte kontakt med produktionerne, og afgiver din ordre til den relevante leverandør, så snart vi har modtaget din bestilling. Leveringsestimater er vejledende, afhængigt af, hvornår varerne er færdige fra produktionen.

 

Fragtomkostninger til levering hhv.:

Privat

Pakkeshop

Ikke Brofaste Øer

-fremgår af kurv, før du afgiver din bestilling.

 

Vær venligst opmærksom på, at de fragtfirmaer, vi samarbejder med, udelukkende leverer på hverdage i kantstenshøjde til første dør. Du kan således ikke bestille varer til levering på forskellige etager.


Ved levering til mindre ikke-brofaste øer, fragtes ordren til færgelejet på fastlandet og køber står selv for den videre transport.



Særligt vedrørende bestilling af træer

Du kan bestille træer fra Nordisk SelvForsyning året rundt.

 

Træordrer fremsendes altid i ugens første dage, i sæsonen for fremsendelse af barrodstræer.

Det vil sige efter løvfald og før løvspring, i perioden november - maj, når jorden er tilgængelig og frostfri, for at sikre optimalt plante- og etableringstidspunkt for træerne. 

Træer leveres på hverdage i kantstenshøjde, til første dør.


Bestiller du træer udenfor planteperioden for barrodstræer, reserveres træerne i planteskolen til dig.
Vi hæver først betalingen for træerne, når ordren afsendes herfra.


Ved levering til mindre ikke-brofaste øer, fragtes ordren til færgelejet på fastlandet, og køber står selv for den videre transport.

Træer bestilles på separat ordre og kan ikke mikses med øvrige varer fra sitet, idet det er forskellige fragtfirmaer, der håndterer hhv. sendinger med træer og øvrige. 

 



Afhent din bestilling
 

Forudbestilte- og betalte lagervarer kan afhentes fra vores lager fredag ml. kl. 11-17



Reklamations- fortrydelses- og bytteret


I henhold til købeloven yder vi 14 dages fortrydelsesret  på  varer i original emballage, såfremt de ikke er taget i anvendelse.

Endvidere ydes et års garanti i forhold til produktfejl. 

Der er to års reklamationsfrist i henhold til købeloven. Garantien dækker ikke ved overdrevent brug, unormal belastning eller manglende vedligeholdelse.


Varen samt forsendelsesomkostninger refunderes fra os, dog skal du som køber afholde udgifter til returnering af varen, såfremt fortrydelsesretten anvendes.


Hvis du returnerer, skal varen være i samme stand som ved modtagelsen, og ledsaget af en kopi af din ordrebekræftelse. Denne finder du autogenereret i din indbakke, den indløber straks efter du har afgivet en ordre hos os.

 

Hvordan returnerer du?

Returnering af pakker sendt med GLS
Den returlabel, som du har anmodet os om og modtaget på mail, sættes på din pakke og indleveres hos din nærmeste GLS pakkeshop. Du vil blive refunderet, når pakken modtages på vores lager, forudsat den er i ubrugt tilstand og i original emballage. 

Returnering af paller og større gods leveret fra os via Danske Fragtmænd 
Ved returnering af varer sendt med Danske Fragtmænd til dig, skal du sikre, at produktet (erne) står på den originale palle eller samme kasse, som du modtog i, og være vrappet med film og fastgjort til pallen, som da den blev leveret. Du vil blive refunderet, så snart pakken modtages på vores lager uskadt og i ubrugt stand i original emballage.

Uafhentede pakker i GLS-Pakkeshop
Modtager vi din pakke retur, fordi du ikke har afhentet din pakke indenfor de 8 dage, du har til det, og ønsker du pakken gensendt påny, skal du- som vi, betale GLS for ny fragt. Beløbet er identisk med det beløb, du betalte for fragt af pakken ved ordreafgivelse.

Returnering af pakker og gods via personligt fremmøde

Returvarer modtages fredag ml. kl. 11-17 i butikken. Vi kan kreditere dig ordrebeløbet, når pakken modtages på vores lager, forudsat den er i ubrugt tilstand og i original emballage. 

 

Vi returnerer ikke gær, enzymer, hjælpestoffer eller nogen former for tilsætninger til pulp og most.


 

Fragtskade

Har du modtaget varer fra os, der er fragtskadede ved levering?
Reklamation ved fragtskade skal ske indenfor 24 timer efter varemodtagelse, i henhold til de betingelser de fragtfirmaer vi anvender stiller, ellers bortfalder reklamationsretten og samtlige krav fortabes. 

 

Ansvarsbegrænsning

Nordisk SelvForsyning hæfter ikke for driftstab eller avancetab, som følge af forsinkelser af levering, eller mangler ved det solgte.

Det er altid op til brugeren at sikre, at produktet er velegnet til den påtænkte brug. For produktansvar gælder de til enhver tid gældende regler i dansk ret.

 

Disclaimer
Vi tager forbehold for tastefejl, tekniske fejl, udsolgte varer og varer som er i restordre, uforudsete prisændringer, forsinkede leverancer og force majeure.

Vi forventer, at krigen i Ukraine og den deraf følgende verdensmarkedssituation for komponenter, leveringstider, stigende råvarepriser og øgede produktionsomkostninger påvirker handel, distribution og prissætning fremadrettet.

 

Tak for din interesse i vores produkter. 

Vi ønsker dig et hjerteligt velkommen her, og ønsker dig rigtig god fornøjelse rundt i vores webshop.

Tag fat i os, hvis du har brug for hjælp.

 

 

De bedste hilsner fra

Team

Nordisk SelvForsyning

 


nordiskselvforsyning.dk | www.nordiskselvforsyning.com

 

 

Påskeferie 2024

Vi holder påskeferie fra d. 11/3 - 30/3 2024